Podvozky

Podvozek KOMFORT

Podvozek KOMFORT je určen pro kompletaci modernizovaných i nových vozidel.

Základem podvozku je dělený kloubový půlrám tvaru T s dvoustupňovým vypružením. Primární vypružení je tvořeno pryžokovovými prvky MEGI, sekundární vypružení je tvořeno duplexními šroubovými pružinami s hydraulickými tlumiči.

Podvozek je vybaven třemi druhy brzd:
- elektrodynamickou motorovou brzdou

- třecí elektromechanickou střadačovou brzdou s brzdovým kotoučem na hřídeli trakčního motoru

- elektromagnetickou kolejnicovou brzdou

Každá náprava je poháněna vlastním podélně uloženým asynchronním resp. stejnosměrným trakčním motorem, točivý moment je přenášen kloubovým hřídelem a nápravovou převodovkou s kuželovým hypoidním soukolím.

Doposud vyrobeno 250 ks.

 

Podvozek KOMFORT PLUS

Podvozek KOMFORT PLUS je určen pro modernizaci podvozků tramvajových vozidel typu T3, T6, K2 a pro nově vyvíjená vozidla provozovaná na tratích rozchodu 1000 mm.

Základem dvounápravového otočného podvozku je dělený kloubový půlrám tvaru T s dvoustupňovým vypružením. Primární vypružení je tvořeno pryžokovovými prvky GMT-Konuslager, sekundární vypružení je tvořeno duplexními šroubovými pružinami s hydraulickými tlumiči.

Podvozek je vybaven třemi druhy brzd:
- elektrodynamickou motorovou brzdou

- třecí elektromechanickou střadačovou brzdou s brzdovým kotoučem na hřídeli trakčního motoru

- elektromagnetickou kolejnicovou brzdou

Každá náprava je poháněna vlastním podélně uloženým asynchronním resp. stejnosměrným trakčním motorem, točivý moment je přenášen kloubovým hřídelem a nápravovou převodovkou s kuželovým hypoidním soukolím.

Doposud vyroben prototypový kus, který je ve zkušebním provozu v  Dopravním podniku města Liberce, a. s.